Bitter Memory

Wednesday 11 May 2011
         Arghhhhhhhhhh...Exam semakin menjelang, tapi bnyk lagi y belum aku abis study... Exam kali nie 6 paper semuanyer.. arrgggggghhhhhhhhhh pening nyer.... Dah ar subjectnyer susah belaka kecuali engineering mathematics jer yang senang... emmm betul la org ckp.. ambik coz engginering nie mcm org giler dibuatnyer... emmmmmmmm dah terlambat nak menyesal atau undur diri.. tinggal lagi setahun jer lagi aku nak abiskan study aku...omel ku sendirian.... Dari aku pening2 menghadap buku baik aku kuar ngn kawan2 pi jalan2 ker... mkn2 ker... lagi bagus... kurang ckit serabut nie.. study cam mana pun tak masuk pun...

       Selepas solat maghrib, aku n kawan2 kuar pi mkn sama2... kat warung aku n kawan2 aku pesan mknan maakan panas... aku cam biasa la.. pesan makanan kesukaan aku... nasi goreng ayam plus ngn telur dadar plus ngn sup kosong... emmmmm sedapnyer... sepanjang kami di warung, aku ngn kawan2 berbual-bual pasal pelajaran... cam nie la kami belajar... kongsi maklumat daripada ape yang kami paham... siap de y bagi formula yang pelik2 lagi... hahaha tiba2 aku teringt pada konsep proses penyerapan.... hahaha.... subjek nie subjek biologi.... da salah seorg dari kami tak paham proses osmosis... salah seorg dari kawan aku terangkan kepada kawan aku ne c ah meng cam mana proses osmosis nie....  yang wat aku nak tergelak besar der la " senang jer kalo ko nak paham proses osmosis tu... hipo ker hiper ker... cam nie kay... ibaratkan seketul tahi dalam satu larutan...air itu adalah larutan yang kurang pekat.. tahi tu satu larutan yang pekat. oleh itu, air akan serap masuk ke dalam tahi.. tahu kenapa??? coz nak imbangkan kepekatan larutan..sampai satu tahap tahi tu akan hancur...itu di kenali sebagai proses osmosis... kemudian ko kaitkan la ngn iso, hipo and hiper... kan senang..." mmg aku tergelak.. tapi masa exam aku lupa semua itu.. tiba2 ku teringn ape y si lai bagi tahu  kat ah meng... emmmmmmmmmm kerana itu aku lulus ngn cemerlangnyer dlm subjek biolagi itu...
                                                                                                                                                                       
      Tengah kami rancak berbual, tiba2....aku menjerit kesakitan.......... addddddddddddddduuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhX2......Serta merta aku bangun dari bangku ku.. kawan2 ku yang lain terkejut mendengar jeritan aku.. mereka pun bangun... pada masa yang sama juga aku menghayun kaki ku ke kaki meja... kerana aku merasekan  ibu jari kaki aku seperti digigit... org sekeliling kami pun terkejut n melihat ape yang berlaku... semasa aku mghayut kaki ku ke kaki meja da sesuatu yang terpelanting tidak jauh dari tempat kami duduk... ekoran mata aku n kawan3 aku tertumpu pada objek yang terpelanting itu sambil berbunyi arwwwwwww.. benda itu warnanyer itam... yang nampak hanya la matanyer shj... tiba3 benda tu bergerak kedepan...  kawan2 aku semuanyer tergelak besar... kkkaaaahhhhhhhhhhhhhhhx3 termasuk la org di sekeliling aku.. pada hal muka aku cukup pucat n berdebar... tiba2 salah sorg dari kawan aku menyebut kucing jer.. wat suspen jer ko nie mar.. wat malu lelaki jer.... hahaha... aku tersengeh sendiri... aksi aku tadi sepontan jer... sakit wei kuching gigit... 


     kawan aku zack pi ambik kucing tu dah di usap kucing tu...katanyer " cian kucing nie... ko nie agak3 la... kucing nie lapor la..." aku pun berkata " aku bukan sengaja la... tba2 jer kaki aku sakit.. aku terkejut jer la... dah la bagi la kucing tu mkn... ambik ayam aku nie... sori yer c kucing.. aku tak sengaja"... muka aku merah padam... "malunyer aku... dah la mlm nie ramai lak org makn kat cnie... alamak... budak gurlz tu budak kelas aku.. abis la aku sok kena kutuk" omel aku seketika.. cepat2 aku pulang ke umah sewa aku... tapi mlm itu tak lena aku tido... terkenangkan peristiwa itu.. sejak ari itu, kawan2 aku suka mgusik aku ttg peristiwa itu di kelas.... aku rase malu sgt3.. tapi alhamdulilah final exam berlalu ngn baiknyer.. aku bole jawab exam ngn suscesssnyer... nak tahu nape?? setiapkali aku tension aku mesti terign peristiwa mlm itu.. jadi aku tak pernah tension... 

3 comments:

  1. haha. .. .
    malu kot org tgok..
    igtkan pe td..meow upenye ! :)

  1. Dar li na said...:

    haha... nak wat cam mana... terkejut punyer pasal...