******cEMaS********

Tuesday 17 May 2011




Dua minggu nie aku dan rakan2 kerja ku sibuk menyiapkan satu tender projek di MU... Dalam kesibukkan menyiapkan kertas kerja, aku dan rakan2 kerja aku tidak lupa untuk mkn malam... Balik kul beape tak tahu la...Hari makin malam...Kerja kena buat gak... Coz due date tok hantar tender dah semakin hampir... Dalam kesibuk menyiapkan kerja , aku terdengar rakan ku menjerit.. "MMMiiiiiiiiaaaaaaaaaaaaa...... Tolong....." Suara itu mengejutku dari meja aku.. aku pun terus berlari mendekati suara tersebut. lalu ku berkata " sal kenape u sal??? " aku terkejut melihat salmah terduduk di lantai.. sepertinyer salmah terjatuh.. Aku bantunyer bgn... Lalu salmah berkata " tak der ape2 Mia.. Aku ... Tak der ape3 la..." "sal nape ngn muka ko nie??? Nampak pucat jer?? Mcm nampak sesuatu jer!" kataku... Salmah tetap membisu seribu bahasa... Aku bawaknyer masuk ke bilik ku...

Selepas melihat keadaan Salmah yang resah tu, aku pun bertanya la padnyer " sal.. u ok ker?? Nape Mia tgk Sal cam resah jer??" " sal tak der ape2 la Mia.. Mia.... Kalo kiter balik awal ckit bole tak???Kiter balik skrg la... Amir mana??" Salmah menjawab. " Amir pi toilet... Kay.. Ko betul2 ok ker??"Aku membalas... Sebalik terlihat kelibatan Amir... Aku terus panggilnyer.." Amir!!!... " Amir membalasnyer "Yer cik Mia... Ader aper???" "Ko nie Amir.. Saja jer ko nie yer.. Wat suara manja ko tu... Jom Kiter balik.. Nie sal nie.. Dia tak berape chat.. Tadi di terduduk kat pintu depantu.." " Sal ko ok ker??? Nape muka ko cam pucat jer?? Tadi Ok jer..Sal ker ko jumpa... Hahahaha tu y muka ko pucat tu???" amir berseloroh... Menyakat si Salmah... Aku pun tumpang gelak...

Sebaik sahaja berkemas, kami pun meninggalkan ofiss.. ari nie amir mghantar kami pulang ke umah... Sepnjg perjalanan tiba3 aku teringt pernah kecoh suatu ketika dulu yang ofiss ku tu berhantu.. ramai y dah jumpa.. bilik yang Salmah jatuh tu la org kat tempat dia... Emm patt la Salmah jadi cam tu...



Tiba2......

(Bersambung)

0 comments: